Programe intensive mixte (Blended Intensive Programme BIP)

Programele intensive mixte (Blended Intensive Programs – BIP) sunt programe academice intensive, de scurtă durată, dezvoltate în comun de minimum 3 instituții de învățământ superior din Țările Programului Erasmus+ (KA131), care utilizează modalități inovatoare de învățare și predare, inclusiv cooperarea online.

Apel candidaturi BIP - Septembrie 2024

Membrii comunității academice interesați de organizarea unui BIP pot depune cererea și anexele asociate la Biroul Erasmus+ până la data de 31.10.2024.

Activitățile fizice și virtuale previzionate în BIP trebuie să finalizaze până la data de 31.07.2025.

Detalii la adresa: outgoing-sd@unitbv.ro

Durata BIP: între 5 și 30 zile de activitate în format fizic, la care se adaugă obligatoriu o componentă virtuală înainte sau după componenta fizică.

Număr instituții partenere: Un BIP trebuie să fie elaborat și pus în aplicare de cel puțin 3 instituții de învățământ superior care dețin o Cartă Universitară Erasmus (ECHE), provenind din cel puțin 3 țări participante la Programul Erasmus+ (KA131), dintre care una are rol de coordonator.

Număr credite acordate studenților participanți: În urma participării la activitățile fizice și virtuale din cadrul BIP-ului studenților participanți trebuie să li se acorde minimum 3 credite ECTS.

Participanți eligibili (learners):

• studenți înmatriculați la o instituție de învățământ superior pentru programe de studii care conduc la obținerea unei diplome recunoscute la oricare nivel: licență, master sau doctorat;

• personal dintr-o instituție de învățământ superior (cadre didactice, cercetători sau personal administrativ).

• studenții și personalul universitar provenind de la o instituție de învățământ superior dintr-o țară a Programului (KA131) care deține o Cartă Erasmus pot participa la un BIP cu finanțarea mobilităților din fondurile proprii Erasmus+ ale universității de origine;

• studenții și personalul universitar provenind de la o instituție de învățământ superior dintr-o țară terță neasociată la program (KA171) pot participa la un BIP însă nu se iau în calculul numărului minim eligibil de participanți la un BIP.

Personalul didactic și de formare implicat în realizarea unui BIP (trainers) poate fi format din:

• personalul din instituțiile de învățământ superior dintr-o țară a Programului (KA131) sau o țară terță neasociată la program (KA171) pentru care există acord bilateral Erasmus+ semnat;

• personalul din companii sau organizații publice/private, active pe piața muncii sau în domeniile educației, formării, tineretului, cercetării și inovării, invitat să predea la o universitate dintr-o țară a Programului KA131.

• Depunerea expresiilor de interes pentru organizarea unui BIP se poate face conform apelului la candidaturi aprobat de Consiliul de Administrație al UNITBV;

•Acordarea finanţării se face ȋn urma aprobării acordate de către Consiliul de Administrație și Senatul universității.

Finanțarea Erasmus+ acordată pentru cheltuielile de organizare a unui BIP în cadrul UNITBV este de 400 de Euro/ participant, pentru un număr de minimum 15 participanţi și maximum 20 de participanți.

Finanțarea poate acoperi costuri legate direct de organizarea unui BIP.

Fondurile nu sunt destinate acoperirii cheltuielilor de ședere și de călătorie ale participanților la BIP (learners).

Tipuri de costuri acoperite din grantul Erasmus+:

• costuri privitoare la pregătirea, conceperea, dezvoltarea, implementarea și monitorizarea BIP-ului (atât activitatea fizică, cât și cea virtuală), precum și costuri de gestionare și coordonare generală a activităților (exemplu: cheltuieli salariale pentru personalul UNITBV).

•costurile pot include: producerea de documente sau materiale educaționale, închirierea de săli, închirierea de echipamente, excursii, activități de comunicare, traducere și interpretare, vizite pregătitoare și sarcini administrative, cu excepția costurilor de ședere și de călătorie ale participanților.