CISMARU Laura
Conferențiar
Departamentul Inginerie și management în alimentație și turism
Facultatea de Alimentație și turism
Contact:
B-dul/Str. Castelului nr. 148 Brașov, Romania
Corp R
Tel./Fax: +40 268 472 222
E-mail: laura.cismaru@unitbv.ro
Interese de cercetare:
- psihologie aplicată în turism și ospitalitate
- branding de destinație turistică
- teoria generațiilor aplicată în marketing
Publicații:
- Ghita-Pirnuta OA, Cismaru L. Developing the Emotional Intelligence of Millennial Students: A Teaching Strategy. Sustainability. 2022 Oct 26;14(21):13890.
- Cismaru, L; Iunius R. Bridging the Generational Gap in the Hospitality Industry: Reverse Mentoring—An Innovative Talent Management Practice for Present and Future Generations of Employees. Sustainability 2020, 12(1), 263.
- Bochert, R.; Cismaru, L.; Foris, D. Connecting the Members of Generation Y to Destination Brands: A Case Study of the CUBIS Project. Sustainability 2017, 9, 1197.
- Iunius, R.F., Cismaru, L., Foris, D., Raising Competitiveness for Tourist Destinations through Information Technologies within the newest Tourism Action Framework proposed by the European Commission, Sustainability, 2015, 7(9), pp.12891-12909; doi:10.3390/su70912891.
- Cismaru, L., European Tools for Managing and Monitoring the Sustainable Development of Tourist Destinations, Review of General Management, 21(1), 2015, ISSN:1841-818X, pp.101-114.