Concurs de idei de proiecte - Crearea unui campus „disability-friendly”
Înscrieri până pe 30 noiembrie 2024
UNITBV lansează un concurs de idei de proiecte pentru studenți, pentru crearea unui campus „disability friendly”, în cadrul proiectului CNFIS-FDI-2024-F-0397 - „De la acces la succes. Crearea unui mediu academic accesibil și incluziv pentru studenții cu dizabilități”, care vizează crearea cadrului instituțional și educațional pentru asigurarea unei educații incluzive și echitabile de calitate pentru studenții cu dizabilități ai Universității Transilvania din Brașov (studenți actuali și viitori studenți).
Scopul acestei competiții este de a-i provoca pe studenți să identifice soluții creative, originale și fezabile pentru crearea unui mediu educațional care să permită accesul la educație al tuturor studenților, indiferent de nevoile lor de învățare.
Ideea de proiect presupune doar dezvoltarea unei propuneri de proiect, nu și implementarea acesteia.
Obiective generale vizate prin ideile de proiect:
- creșterea gradului de participare a studenților cu dizabilități la procesul educațional oferit de universitate;
- asigurarea incluziunii educaționale și sociale a studenților cu dizabilități;
- sprijinirea studenților cu dizabilități în vederea reducerii abandonului universitar;
- dezvoltarea de competențe în rândul profesorilor și experților implicați în activități cu studenții cu dizabilități;
- creșterea gradului de conștientizare a comunității cu privire la importanța incluziunii educaționale și sociale a persoanelor cu dizabilități
Participanți:
Propunerile vor fi realizate în echipe de studenți alcătuite din maximum 5 participanți. Sunt încurajate echipele interdisciplinare și echipele care conțin cel puțin un student cu dizabilități, deoarece perspectivele și experiențele diverse pot ghida îmbunătățirile în direcția accesibilizării fizice, educaționale, comunicării și oferirii serviciilor de asistență.
La concurs se pot înscrie studenții Universității Transilvania din Brașov, de la ciclurile de studii de licență și masterat, de la toate formele de învățământ.
Va fi premiată o singură idee de proiect, iar premiul constă într-o tabletă pentru fiecare participant din echipa câștigătoare.
Calendarul concursului:
01.11.2024 – lansarea concursului
01.11.2024 – 30.11.2024 – trimiterea ideilor de proiecte la adresa danielanecsoi@unitbv.ro
01.12.2024 – 03.12.2024 – evaluarea ideilor de proiecte de către comisia de experți (pe baza fișei de evaluare)
03.12.2024 – anunțarea ideii de proiect câștigătoare și premierea participanților
Evaluarea ideilor de proiecte:
Evaluarea ideilor de proiecte se va realiza de către o comisie de experți alcătuită din profesori de la facultățile Psihologie și științele educației, respectiv Sociologie și comunicare, precum și din specialiști ai Centrului de consiliere și orientare a carierei (CCOC) al UNITBV.
Criteriile de evaluare vizează:
- Relevanța ideii de proiect
- Calitatea ideii de proiect (definirea obiectivelor; adecvarea activităților pentru atingerea obiectivelor; fundamentarea bugetului etc.);
- Impactul anticipat al posibilei implementări a proiectului
Fișa de evaluare
Nr. crt. |
Criterii de evaluare |
Punctaj |
Observații |
1. |
Relevanța ideii de proiect – maximum 20 de puncte |
||
1.1. Relevanța ideii de proiect pentru obiectivele generale propuse de competiție; contribuția ideii de proiect la soluționarea nevoilor/ problemelor identificate (15 puncte). |
|||
1.2. Gradul/ nivelul de aplicabilitate în universitate a acțiunilor și rezultatelor anticipate (impactul la nivelul universității) (15 puncte) |
|||
2. |
Structura ideii de proiect – maximum 50 de puncte |
||
2.1. Obiectivele sunt clare și pot fi atinse prin posibila implementare a ideii de proiect (obiectivele sunt SMART – specifice, măsurabile, adecvate, realiste/ relevante, definite în timp) (15 puncte). |
|||
2.2. Activitățile sunt clare, planificate, încadrate în timp și realizabile cu resursele ideii de proiect (20 puncte). |
|||
2.3. Rezultatele sunt concrete, specifice, relevante în raport cu obiectivele vizate și corelate cu activitățile, sunt măsurabile (15 puncte). |
|||
3. |
Bugetul ideii de proiect – maximum 30 de puncte |
||
3.1. Costurile estimate sunt corelate cu activitățile și rezultatele ideii de proiect (15 puncte) |
|||
3.2. Costurile estimate sunt realiste (15 puncte) |